Skończyły się wakacje, zaczął się czas podsumowań. Trzynasta edycja Karnawału Blogowego,
choć odbyła się w niezbyt korzystnym czasie, przyciągnęła 16 wpisów.
Sukces czy nie, jestem bardzo zadowolony z odzewu, zwłaszcza co
poniektórych.
Dziękuję Wam bardzo!
Była to też precedensowa edycja, bowiem pierwszy raz udział w Karnawale wziął bloger spoza polskiego kręgu językowego (Blog Carnival #13 Illustrations in RPGs).
Thanks Mordom!
Kolejnym precedensem był wpis blogera zajmującego się planszówkami (KB#13 Ilustracje w grach), tekst o ilustracjach w grach planszowych. Czy to jednorazowy wyskok, czy może Karnawał Blogowy
zatacza coraz szersze kręgi? To może być całkiem sensowny pomysł na
rozwój inicjatywy. Pod warunkiem oczywiście, że gry fabularne nadal będą
w jej centrum.
Z
mojej perspektywy najciekawsze jednak wydały mi się wpisy erpegowych
grafików: Nimsarna i GunarDANa, a także Jagmina, którzy odsłonili pewne
kulisy związane z tworzeniem ilustracji do gier fabularnych. Nie wiem
jak Was, ale mnie takie rzeczy niezmiernie interesują.
Tym, którzy jeszcze nie czytali, polecam też szczególnie wpis Furiatha
(twórcy Klanarchii), który choć swój tekst napisał jeszcze przed
rozpoczęciem Karnawału, zgodził się go dołączyć do karnawałowej listy.
Wszystkim, którzy dołożyli cegiełkę do tej edycji Karnawału Blogowego bardzo serdecznie dziękuję!
A teraz czas na podsumowanie.
- KB#13 - Z marszu i graficznie -De99ial o tym, jak grafiki miały wpływ na jego preferencje erpegowe.
- KB#13 Zamglony Obraz - Furiath o trudnych decyzjach, jakie trzeba podjąć w kwestii ilustracji, wydając własny podręcznik RPG
- Odcienie Ramaru (KB#13) - Magnes posługując się znalezionymi w internecie grafikami prezentuje wizję tworzonej przez niego gry, Ramar RPG
- KB#13: Grafiki - Neurocide o spójności grafik z treścią podręczników RPG
- Blog Carnival #13 Illustrations in RPGs - Mordom o ważności grafik w podręcznikach, a także o tym jak zmieniały się okładki różnych wydań Earthdawna na przestrzeni kilkunastu lat.
- KB#13 Ilustracje w grach - o grafikach w grach planszowych
- KB #13 Mój ilustracyjny ideał - Blanche o swoim ilustracyjnym ideale, podręczniku w którym grafiki idealnie współgrają z treścią (Castle Falkenstein)
- Barwy Tekronicum - Jagmin o swojej wizji graficznych aspektów gry fabularnej nad którą pracuje, Tekronicum
- Karnawał Blogowy #13: Ilustracje -Paladyn przekonuje (lub nie, sami sprawdźcie!), że naprawdę dobra ilustracja musi inspirować.
- KB RPG#13: Ilustracje w RPG -Chavez o doborze grafik w podręcznikach gier fabularnych
- Historia pewnego miasta - Jagmin ponownie, tym razem o historii jednej z ilustracji do gry, nad którą pracuje
- KB#13: Ilustracje w RPG - Gan o ilustracjach w Planescape
- Trolla na ścianie bazgranie - Nimsarn o technicznych aspektach ilustratorskich, a także inspiracjach na przykładzie dwóch grafik z gry fabularnej Ścieżka, jego autorstwa
- Karnawał Blogowy #13 - GunarDAN, ilustrator nadchodzącego Shadow Of Yesterday, o różnych aspektach pracy nad grafikami do podręczników
- Gra-i-fika - KB #13 - Misiołak prezentuje swoje grafiki, stworzone przy okazji różnych kampanii, sesji, itp.
- Pulp Art - KB #13 - Misiołak o ilustracjach stymulujących i nie stymulujących wyobraźni...
Dodatkowo, po dłuższym czasie swoje wpisy dodali też:
- KB RPG #13 - Ilustracje - Enc o tym, że ilustracje są ważnym narzędziem, ale nie najważniejszą rzeczą w podręczniku.
- KB RPG #13 - Ilustracje - Borejko o tym, że ilustracje w podręcznikach są niepotrzebne.
Kolejną edycję Karnawału Blogowego prowadzi Borejko. Powodzenia!
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz